Kort verslag OR van 01/12/2022

Aanwervingen ANANT:

Wij hebben de werkgever gevraagd wanneer de tot nu toe nog niet gedefinieerde posities voor het  ANANT-project gekend zouden zijn. Ten laatste in april 2023 moeten alle mogelijke openstaande posities een definitieve plaats krijgen.

Evaluatie buizenbruggen:

Voor het beheer van de buizenbruggen zou het volgens de werknemersafvaardiging beter zijn om een aparte dienst te voorzien, omdat de werknemers in de R&M-groep van BPA momenteel niet de mogelijkheid hebben om die werklast er nog bij te pakken. De werkgever zegt dit nog verder te bekijken en een update te geven ten laatste tegen maart 2023.

Mobiliteit:

Na verschillende overlegmomenten te hebben gehad met de werkgever in deze werkgroep, is er vastgesteld dat er op dit moment geen alternatief is voor de I-bus. Daarom zijn we genoodzaakt om het contract met I-bus te verlengen voor 2023 en voor 2024. De werkgever zegt verder te werken aan het huidige concept van de I-bus om de beloofde verbeteringen te kunnen realiseren.

Digitalisatie:

De werkgever stelt het plan voor om in het kader van digitalisering een communicatiehelm met camera te gebruiken als proefproject. Wij hebben hem gewezen op de afspraken die gemaakt zijn op gebied van de privacy wetgeving en het gebruik van camerabeelden die gemaakt kunnen worden. Dit zal tussentijds geëvalueerd en besproken worden met de vakbondsafgevaardigden.

Eindejaar

Covestro houdt dit jaar geen eindejaarsfeest en zal ook geen postpakketten opsturen.

Meer info krijg je van onze afgevaardigden op 3268 of 3919