Rondgangen CAO-eisenbundel

De vorige collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) is afgelopen op 31 december 2018.
Nu er een nationaal interprofessioneel akkoord (IPA) is afgesproken en het sector-akkoord voor de Scheikunde onderhandeld wordt, zullen we traditiegetrouw rondgangen organiseren om de eisenbundel voor onze ondernemings-CAO te kunnen samenstellen. Deze invulling gebeurt zoals altijd met inspraak van iedere werknemer.

Vanaf 11 juni zullen we hiervoor rondgangen starten en toelichtingen doen voor dag en shift om de eisenbundel op te stellen. Op basis hiervan zullen er met de directie onderhandelingen aangevat worden voor een nieuwe reguliere CAO.

Toelichting Dag: Dinsdag 11 juni 14u30 in de refter Midden.
Toelichtingen Shift: Dit gebeurt per ploeg in de controlekamer op een vooraf afgesproken moment. Dagmedewerkers, die op 11 juni niet naar de refter kunnen komen, kunnen de toelichtingen in de controlekamers bijwonen. Deze zullen via de omroepinstallatie aangekondigd worden.

Het enquêteren zal gebeuren aan de hand van een blanco blad waarop na de toelichting iedereen zijn/haar prioriteiten voor de nieuwe CAO kan oplijsten. Collega’s die in de periode van de rondgangen een afwezigheid hebben gepland, kunnen vóór 21/06 en na afspraak met de werknemersvertegenwoordiging hun prioriteiten komen invullen in het vakbondslokaal (tel: 3919 of 3268).

Het opstellen en terug rondsturen van de eisenbundel is voorzien in de laatste week van juni. Deze zal meteen voorgelegd worden aan de directie met de uitdrukkelijke vraag om zo snel mogelijk de onderhandelingen aan te vatten.