Kort verslag OR van 04/05/2023

Organisatie buizenbruggen:

We hebben de werkgever er attent op gemaakt dat het aantal personen, dat moet instaan voor het onderhoud van de buizenbruggen niet correct is weergegeven. De werkgever houdt vast aan zijn plan om het onderhoud van de buizenbruggen naar Aniline over te hevelen. Later volgt er een evaluatie.

Organisatie logistiek:

De werkgever stelt het ontwerp van een nieuwe logistieke organisatie voor. De werknemersdelegatie stelt in eerste instantie vast dat de organisatie even versnipperd blijft en had een meer gecentraliseerde organisatie verwacht. Ze zal het ontwerp bestuderen en er de volgende ondernemingsraad op terugkomen.

Organisatie TS:

Als werknemersafgevaardigden stellen we vast dat de organisatie van de technische dienst onderbemand is. Covestro zet hier contractoren in voor structurele onderhoudswerken die door eigen medewerkers zou moeten gebeuren. We hebben de werkgever dan ook gevraagd de organisatie kritisch te bekijken en feedback te geven.

Keukencommissie:

Na herhaaldelijke discussies in de keukencommissie beslist de OR dat de prijslijst van de drank en voeding in de keuken en de voedingsautomaten voor een deel de prijsevolutie van de goederen zal volgen. De prijsstijging zal doorgevoerd worden vanaf maandag 8 mei 2023.

Volgende OR: 01/06/2023

Meer info bij uw vertegenwoordigers op 3268 of 3919