Kort verslag CPBW van 28/09/2023

Covid-19

Testen is niet meer verplicht maar kan nog steeds op onze site. De vervallen zelftesten zijn verwijderd en nieuwe zijn besteld. Covid-19 blijft extreem besmettelijk en kan in sommige gevallen nog steeds voor ernstige complicaties zorgen.

Afvulling BPA/TMC prills

De verouderde afvulling zal in 2024 eindelijk worden aangepakt en zal zich hopelijk transformeren in een moderne stofvrije installatie. Het betreft hier een CMR stof en zal dus ook zo behandeld moeten worden.

Triphenylphosphine (TPP) op het Makrolon bedrijf

Al enige tijd vragen we een oplossing voor de vrijzettingen bij het kippen van de bigbags, alsook aan de matrijskop. Ondertussen is de matrijsafzuiging al wel verbeterd maar blijven verbeteringen nodig. Als werknemersvertegenwoordiging nemen we dit onderwerp zeer ernstig omdat dit een schadelijke stof is die orgaanschade kan veroorzaken, meer bepaald aan het centraal zenuwstelsel.

Problemen met sanitaire voorzieningen over heel de site

De situatie van de problemen is in kaart gebracht, de offertes voor de reparaties en vernieuwingen zijn uitgeschreven. Hygiënische toiletten zijn natuurlijk een basisrecht en worden ook door iedereen verwacht. We vragen nu om de budgetten goed te keuren zodat iedereen van een stankvrije toiletervaring kan genieten.

Volgend CPBW: 26 oktober 2023.

Meer info bij uw vertegenwoordigers op 3919 of 3268.