Kort verslag OR van 02/03/2023

Structurele vermindering

De werkgever krijgt van de overheid een pak aan kortingen door middel van een vrijstelling van het doorstorten van bedrijfsvoorheffing. Voor vb. onderzoek en ontwikkeling kreeg hij in 2022 ruim 1,5 miljoen euro. De werkgever betaalde vorig jaar zo’n 8,4 miljoen euro shiftpremie voor zijn ploegen medewerkers maar kreeg wel een korting daarop van 6,06 miljoen euro. Dit komt neer op een werkelijk betaalde ploegenpremie van 11,7%.

Bijkomend badgebureau Noord AN-ANT

In het verleden werden bij de afbouw van de eigen Security-afdeling een aantal afspraken gemaakt over de taken, die door de externe beveiligingsfirma mogen uitgevoerd worden. We wijzen de werkgever er op deze afspraken na te leven bij de invulling van de geplande functies op het tijdelijke badgebureau op Noord.

Organisatiewijzigingen

De werknemersafvaardiging stelt vast dat de werkgever met de ene na de andere organisatorische wijziging komt. Via deze salamitechniek worden arbeidsplaatsen geschrapt of niet tijdig ingevuld terwijl de taken worden uitgesmeerd naar andere functies. Dit is voor ons onaanvaardbaar en voor de medewerkers op de duur onwerkbaar. De voorgestelde theoretische opbouw van de organisatie staat niet in verhouding tot de realiteit op de werkvloer.

Volgende OR is gepland op 30/03/2023.
Meer informatie bij uw vertegenwoordigers op tel.nrs. 3268 of 3919.