Kort verslag OR van 02/02/2023

Jobstudenten

De werkgever heeft beslist om dit jaar geen jobstudenten te werk te stellen. Naar onze vraag waarom niet, antwoordt hij dat dit economisch niet kan.

Organisatiewijziging organisatie TS

De werkgever legt een voorstel op tafel om de organisatie van TS te optimaliseren. Het komt in feite neer op een verdeling van de workload van 2 medewerkers, die uit de organisatie gaan over de rest van de afdeling. Hierop hebben wij als werknemersdelegatie de werkgever er nogmaals op gewezen dat het niet de bedoeling kan zijn om telkens de organisatie te wijzigen als er een werknemer weg gaat. Het herverdelen van taken verhoogt het risico op stress en uitval. Het aantal medewerkers moet op peil blijven want het werkvolume daalt nauwelijks.

Mobiliteitsenquête

De inhoud van de enquête werd niet eerst voorgelegd aan de ondernemingsraad. Wij hadden een aantal bemerkingen over de relevantie van vragen, die gesteld worden. Het is nu wachten op de resultaten en conclusies van de onderzoeker om dan hierop terug te komen in de OR.

Economische situatie

Sinds de vorige ondernemingsraad is het economisch klimaat onveranderd gebleven. Ondanks de dalende energieprijzen blijven deze nog 3x hoger als voor de energiecrisis.

Voor meer info contacteer de afgevaardigden op 3919 of 3268