Kort verslag OR van 10/06/2021

LEAP

De werkgever bevestigt dat Covestro Antwerpen onder Performance Materials valt behalve TC, dat een andere lijn van aansturing heeft vanuit Duitsland. De werknemersafvaardiging zegt dat er vorige week verschillende mails vanuit Duitsland werden gestuurd met informatie over de wereldwijde structuurwijziging. Hierbij zijn er andere mails verstuurd waaruit blijkt dat ook de logistieke afdeling een andere structuur zou hebben. Dit creëerde een ongerustheid bij de medewerkers over hun positie binnen onze firma. Al deze informatie werd niet eerst in onze ondernemingsraad gebracht waardoor Covestro de wettelijke regels rond informatieverplichtingen heeft geschonden. De werkgever beweert dat het enkel wijzigingen betreft in de hogere hiërarchische lijnen en dat er binnen de Antwerpse organisatie niets is gewijzigd. Hij begrijpt dat er verwarring kan zijn ontstaan door de verschillende berichten. Op vraag van de werknemersorganisatie zal de werkgever een verklarende communicatie uitsturen.

New PC

Voor het nieuwe PC-project zal er een vacature worden uitgeschreven voor een Operationele Coördinator, die later structureel zal worden ingezet in de operationele organisatie bij Makrolon.

Buizenbruggen

De langdurige verwarrende situatie rond bevoegdheden en verantwoordelijkheden bij de uitbating van de buizenbruggen wil de werkgever wegwerken. Door een verschuiving van rollen naar enerzijds TS-EM (Energy Expert) en anderzijds Makrolon (OE) én het inzetten van 2 bijkomende contractoren zouden de werkzaamheden vlotter kunnen gepland en uitgevoerd worden. De werknemersafvaardiging gaat niet akkoord om bijkomend structureel werk uit te besteden en wil dat de 2 vacatures opengesteld worden voor eigen personeel. De werkgever neemt deze bemerking mee en zegt dat de definitieve structuur halverwege 2022 zal uitgetekend worden.

Volgende ondernemingsraad: 02/09/2021
Meer informatie kan je bekomen bij onze vertegenwoordigers op 3268 of 3919.