Kort verslag CPBW van 22/08/2019

Fietsen op de Scheldelaan
Agentschap Wegen en Verkeer werkt verder aan het aanpakken van de zwarte punten op de Scheldelaan en de verbetering van de infrastructuur. Ook wij gaven hiervoor punten door. Rond onze site zullen we het volgende zien gebeuren:
– Kruispunt Kruisschansweg-Scheldelaan krijgt fietspaden en –oversteek.
– Fietspad aan oostzijde Scheldelaan van Thijsmans naar poort noord.
– Oversteek Scheldelaan aan Lillo-complex krijgt een Groen Vierkant.
– Mogelijke verplaatsing fietspad naar de westkant van parking midden.

Safety Day: 4 september
Om de betrokkenheid te vergroten zal bij het opstellen van de weekplanning, rekening gehouden worden met de safety day. Op deze manier wordt ruimte gecreëerd om zo veel mogelijk medewerkers de kans te geven om deel te nemen.

Verkeersveiligheid op de site
Er is beslist om een andere weg in te slaan ivm de verkeersveiligheid op de site. Covestro Antwerpen zal een verkeersluwe site worden. Er zal zowaar terug een pendel ingelegd worden en er wordt een pool van bedrijfsfietsen aangelegd. Ook zullen alle inrij-vergunningen voor kaders en contractors tegen het licht worden gehouden.

Melding en onderzoek bij productlekken

Naar aanleiding van veranderingen in de incidenten-tabel rees bezorgdheid over wat lijkt op een versoepeling van de benadering voor LoPC’s (Loss of Primary Containment, productuitbraak). De directie maakt zich echter sterk dat die wijzigingen op onze manier van handelen en onderzoeken van incidenten geen enkele invloed zal hebben en er geen versoepeling zal zijn in het benaderen van LoPC’s en incidenten.

Meer informatie via uw vertegenwoordigers in het CPBW op 3268 of 3919. Volgende CPBW:  woensdag 25 september.